Anna Larsson

Alla inlägg under augusti 2012

Av Anna - 12 augusti 2012 15:20

Lämnat Stockholm och på väg till Småland igen, känns ganska surt faktiskt. Dagarna har gått jättefort och sommarlovet har svept förbi utan att jag riktigt fått grepp om det. Nu är det i alla fall snart slut. Jag har haft det så fint i Stockholm, som alltid. Puss.

Av Anna - 11 augusti 2012 23:10

Ligger nu i sängen och lyssnar på Sigur rós, fortfarande här i Stockholm (vilket är bäst för övrigt). Idag har jag och mamma och bror varit på Vasamuseet, där man har varit cirka massor av gånger haha. Det var kul i alla fall, efter det gick vi runt lite i affärer och sedan var det dags att åka tillbaka till Vallentuna. När vi kom hit så var fina kusinerna här! Så kul att få träffa dem igen, så vi åt massor av god mat och spelade kubb (jag bidrog till vinsterna, för en gångs skull). Åh, jag har det så fint här. Puss.

Av Anna - 11 augusti 2012 08:30

Dag 14.



Om jag blev rikast i världen så hade jag tagit med min mamma och min bror och så hade vi rest, rest och rest! Jag hade köpt fina kläder och skänkt pengar till massa fonder. Jag hade gett pengar till mina nära och kära, och så hade jag nog flyttat hemifrån till en jättefin lägenhet och köpt fin inredning. Det är nog vad jag hade gjort, men jag menar, riíkast i VÄRLDEN, herregud vad mycket pengar man skulle ha då. Kollade upp det på internet och personen som är rikast i världen är Carlos Slim som har 69 miljader dollar, haha vad gör man ens med så mycket pengar? 

Av Anna - 10 augusti 2012 22:40

Spenderar min kväll här, i en jätteskön soffa i Vallentuna. Godis och chips ligger på bordet och långfilmer på tv'n rullar hela natten. Imorgon ska jag träffa mina fina kusiner och gå runt lite i huvudstaden.
Hoppas ni har det bra, puss.

Av Anna - 10 augusti 2012 09:30

Jag och Lill, bilden är från LILLS BLOGG

 


Av Anna - 10 augusti 2012 09:17

På väg mot en annan stad och det känns fint, med bra musik i mina öron och motorvägen som plöjer genom en tät skog. Små regndroppar som försvinner bort av vindrutetorkarna. En speciell låt spelas om och om igen från min mobil, och den är himlans go.

Av Anna - 9 augusti 2012 18:12

(tänkte fortsätta på mina 30 dagar som jag började på 2011 så det känns som om det kan vara dags nu)


Dag 12. Min favoritfilm.

 

Min ena favoritfilm är 500 days of summer, för att den är så fin och man faktiskt kan tro att vissa saker skulle kunna hända i verkligheten och inte massa som man känner "åh vad typiskt film". Dessutom tycker jag att Joseph Gordon Levitt är en jättebra skådespelare och ser himlans bra ut. 

 

 

Min andra favoritfilm är Amelie from Montmartre, för att det är så fint att de pratar franska och filmen är så behaglig att titta på, också är ju Audrey Tautou en sån himla fin tjej.

 

  

 

Andra filmer som också är jättebra är:

  • Wristcutters (a love story)
  • En gång i Phuket
  • Pride and Prejudice
  • Mean girls

 


Av Anna - 9 augusti 2012 15:54

Njuter av detta just nu.

Ovido - Quiz & Flashcards