Anna Larsson

Alla inlägg under augusti 2012

Av Anna - 22 augusti 2012 20:04

Andra dagen och det känns som om jag har inte alls har haft sommarlov utan bara att det är måndag igen efter en helg, när jag kom hem så låg det ett paket i brevlådan och inuti paketet var min foton! Jag blev hur glad som helst och ska klistra in några av dem i scrapbooken, det var London-bilderna, lite konsertfoton, festbilder och lite som jag fotat i Fotografisk bild B-kursen.

Jag ska inte titta på breaking news ikväll för att det blir för sent om eftersom att det slutar klockan 23 och sedan kan inte jag somna utan att läsa i en bok, kolla twitter och instagram om vartannat. Jag får ta igen det imorgon helt enkelt. Puss.


 

Av Anna - 21 augusti 2012 20:51

Första skoldagen i tredje ring, vi fikade och hade en liten svenskalektion, sen hade jag en körkortsteorilektion att gå på. Jag kom hem klockan 18.30 och nu är jag helt slut. Efter fösta dagen haha. Puss.

Av Anna - 20 augusti 2012 23:05

Dåligt på bloggfronten idag, ber om ursäkt, jag har varit i Växjö med en kompis och köpt lite nya ting, ätit kinamat och fikat. När jag kom hem låg körkortsteoriboken och väntade på mig, och nu har jag tittat på Breaking news med Filip och Fredrik, dom är så fina. Klockan är runt 23 så det är dags att sova eftersom imorgon börjar jag tredje ring. Puss.

Av Anna - 19 augusti 2012 10:15

God morgon, igår beställde jag min biljett till Klackasparken, där finaste billie the vision and the dancers, little marbles och Kristian anttila ska uppträda! Åh det kommer bli bäst.
Nu ligger jag i min säng och beklagar mig över det fina vädret, nu gör det ingenting med regn och rusk för nu börjar höstterminen och då vill jag gå runt i stora stickade tröjor och stumpbyxor. Jag har läst ut Twilight och är snart halvvägs på new moon, men idag måste jag läsa läxan till körkortsteorin som är på tisdag.
Nu ska jag titta på en film och dricka té.
Puss

Av Anna - 18 augusti 2012 18:00

Nu när jag äntligen köpt en (fungerande) dvd till min tv så har jag tittat på ganska mycket film, och fastnade för två, väldigt sorgliga, filmer. Så jag tänkte tipsa er om ni vill se snyft-filmer haha.

   

Den första jag såg var 50/50 med Joseph Gordon-Levitt i huvudrollen (vilket gjorde storyn mycket hemskare för att han är bland de bästa skådespelarna jag vet) Filmen handlar om Adam (Joseph) som jobbar på någon radiostation tror jag, och han har en flickvän som heter Rachael och hans mamma är väldigt överbeskyddande och tar hand om hans pappa som har alzheimers, i vilket fall som helst så klagar han på att han har ont i ryggen ganska mycket, så han bestämmer sig för att kolla upp det, och läkaren säger då att han har cancer. Hela hans liv rasar samman och han får reda på att han har 50/50 chans att överleva. Och som om inte det skulle vara nog så får hans bästa vän (spelas av Seth Rogen) reda på att Adams flickvän är otrogen. Adam går hos en terapeut för att prata om cancern och hur allt känns, terapeuten är ny och vet inte riktigt hur hon ska hantera sitt jobb på bästa sätt, Adam blir kär i terapeuten och allt slutar med en livsavgörande operation. 

 

Den andra filmen heter Control som jag haft på datorn jättelänge men dragit mig för att titta på, det är i alla fall en film om bandet Joy Division och främst då Ian Curtis (sångaren i Joy Division). Filmen gestaltar Ians liv från 1956-1980. För er som inte har hört något om Ian Curtis eller Joy Divison så ska jag inte "spoila" hur Ians liv slutade (och hur filmen slutar). Hela filmen är i svartvitt viket jag finner himla charmigt och det är en av de bästa filmerna som jag har sett. Det finns inte så mycket att säga eftersom att jag inte vill spoila, men Ian gifter sig med en flicka som heter Deborah (Debby) när de är väldigt unga, och sedan får dem en liten dotter som heter Natalie, eftersom att Ian turnerar mycket med Joy Divison så är han knappt aldrig hemma och på turné så träffar han en tjej som han gillar väldigt mycket (Annik Honore) och Debby får redan på att de har ett slags förhållande och bli såklart ledsen och arg. Ian har epelepsi och han känner att det håller på att ta död på honom. 

 

 

Av Anna - 18 augusti 2012 11:55

Är hos min fina farmor som fyller 83 år imorgon så jag ska ge henne en blus som jag köpt i London och 5 par leggins. puss.

Av Anna - 17 augusti 2012 22:11

Kvällen har gått åt till att sysselsätta mig med att göra om insidan på mina nattduksbordslådor, så jag klippte och klistrade lite i tidningar här hemma. Jag måste säga att jag blev ganska nöjd faktiskt, inte för att så många tittar inuti dem, men ändå.

Nu ska jag lägga i grejerna i dem igen och läsa en bok. Puss.

En av lådorna.  

Av Anna - 17 augusti 2012 16:44

Om några dagar börjar skolan, närmare bestämt tre dagar. Jag måste säga att jag faktiskt inte känner någon sorgsenhet över det, dock är det ganska konstigt att jag har haft mitt sista "riktiga" sommarlov i mitt liv. Nu börjar jag sista året på gymnasiet och är ganska ivrig att få komma igång och att ha saker att tänka på. Haha är betyder det att jag gillar min linje eller att jag har legat inne för länge? Jag vill verkligen kasta mig ut där igen, och jag ska satsa ännu mer detta året för att få ännu bättre betyg. jag skickade efter framkallning av bland annat London-bilderna i förrgår och de kom inte idag, så hoppas på måndag, funderar på att klistra in lite till i Scrapbooken (vilket jag inte gjort sedan 2008 haha) och ikväll har jag både Alex och Sigges podcast att lyssna på OCH Filip och Fredriks live-sända podcast från igår!


Hoppas att ni har det fint, puss.

Ovido - Quiz & Flashcards