Anna Larsson

Alla inlägg under mars 2013

Av Anna - 30 mars 2013 10:00

 Bananpannkaka, hallon och grädde 

 

 

Av Anna - 29 mars 2013 15:15

Ledsen att ni inte har hört från mig på ett tag, men vårt internet är väldigt segt just nu så det har helt enkelt inte blivit av... Sedan sist har jag hunnit vara på studentfest, söka lägenhet i Göteborg och börjat på mina arbetsprover till högskolan.

Idag ska jag ta mig an "Pofeten" av Kahlil Gibran som jag har fått i uppgift att läsa i Religionskursen och senare ikväll ska jag laga lax med sallad till mig själv. Hoppas att ni har det fint trots att april närmar sig med stormsteg men vinden fortfarande är isande kall.

Puss.

 

Av Anna - 22 mars 2013 20:22

 

Av Anna - 17 mars 2013 18:30

❤  Här sitter jag och pluggar, läser psykologi, gör ekonomiuppgift och gör småändringar i min uppsats om våldtäkterna i Indien.

 

Av Anna - 17 mars 2013 11:39

Igår fyllde min bästa Omme 83 år så vi bjöd henne och farmor på mat och fika.

Hon är verkligen så himla himla bra.

 

Av Anna - 16 mars 2013 11:30

 

Av Anna - 15 mars 2013 15:55

Jag har tänkt en hel del på sistone på hur jag låter negativa människor trycka ner mig och hur ledsen jag blir på sådant. Jag är inte en negativ person men jag påverkas himla lätt av andra människor och hur de är. Därav att jag tar åt mig väldigt mycket.

Idag tyckte jag att det fick vara nog. Jag ska låta de negativa vara negativa utan att jag på något sätt blir påverkad. Jag vill verkligen inte vara en person som är sur hela tiden. Man missar så mycket på att gå och vara arg varje dag, varför ska man slösa tid på det? Det är ju bättre att man fokuserar på det som är bra i vardagen ÄVEN om det bara är något litet. Det kan ju omöjligt endast hända tråkiga saker en hel dag.

Detta kom jag fram till i morse efter en lång diskusson med en (väldigt) fin vän, och dagen har faktiskt varit mycket bättre och jag har inte låtit någons negativa humör komma åt mig. Liksom varför ska jag bli ledsen för att andra är på dåligt humör hela tiden?

Idag mår jag bättre än jag gjort på hela veckan och det kan ju inte vara en slump eller hur?

Ovido - Quiz & Flashcards