Anna Larsson

Alla inlägg under maj 2013

Av Anna - 28 maj 2013 13:00

Det är den tjugoåttonde maj och jag, liksom igår, ledig. Jag unnade mig en stor och underbart god frukost imorse för att motivera mig själv lite extra till att göra färdigt mina sista skoluppgifter. I lördags var jag ju på Open Air housefestival här i Växjö, och några bilder kommer att dyka upp, jag lovar.

Imorgon är det pubrunda och på torsdag ska jag till Göteborg för att göra prov på den högskola som jag sökt in till. Hoppas verkligen att det kommer gå bra. Ni får hålla tummarna för mig! 

Nu väntar min ekonomi och finansieringsuppgift på mig så jag ska sätta igång och få den färdig.

Puss på er. 


______________


Knäckebröd med skinka och gurka på, Yogi tea med en tesked honung i, ett mellankokt ägg, vaniljyoghurt med granola och frysta hallon. 

 


   

Av Anna - 24 maj 2013 21:43

Snart. Snart sitter studentmössan placerad på mitt huvud när jag och mina klasskompisar springer ut. Ut i framtiden. Ut från platsen jag spenderat nästan all min tid under tre år. Kan inte låta bli att låta nostalgisk. Det har varit tre bra år, tre år där jag har fått utvecklas till att bli den bästa versionen av mig själv, utvecklat min kunskap, fått ta del av mina lärares kunskap. Lärt mig mer om världen och om mig själv. Om några få dagar står vi där allihop, hoppar och hoppas. Hoppar; för att på något sätt uttrycka vår lycka. Hoppas; att detta kommer leda till något bra, att det inte blir allt för skrämmande. För visst skrämmer framtiden oss lite granna? I alla fall mig.

Om några få dagar vaknar jag upp, min skoltid är slut och tiden ligger framför mig. Tid att fylla med lycka, med vänner och med kärlek.

Snart. Snart sitter studentmössan placerad på mitt huvud när jag och mina klasskompisar springer ut.


   

Av Anna - 23 maj 2013 20:50

Idag åkte jag till life och köpte te, fantastiskt måste jag säga.
Jag vet inte riktigt hur jag känner inför att min tid på Kungsmadskolan snart är slut.
Jag ska dricka mitt te och försöka få lite mer än fem timmars sömn inatt. (för mycket pluggande på sistone)
Puss.

Av Anna - 21 maj 2013 18:51

Hej hörreni, åh jag har som vanligt fullt upp med skolan, det är mycket som ska in och det är inte så mycket tid kvar längre. Idag har jag varit hos Viktor på hårdesign och testat balfrisyren, han klippte även lite i mitt hår. (det kommer bli så bra) Just nu ser jag nog mest fram emot housefestivalen som ska hållas i Växjö på lördag. Jag har inte så mycket tid till att göra annat än att skriva om Sveriges statsskick just nu, så jag får höra av mig lite senare. Pusshej.

 

Av Anna - 19 maj 2013 19:39

Hej hej, finaste ni. Min helg har varit så himla fantastisk så ni anar det inte. Jag tog tyvärr inte med mig systemkameran, men det blev iphonebilder trots allt! 

Jag spenderade både fredagen och lördagen hos Amanda, och här är bilder från i fredags:

 
1:Jag hade min rosa blomkrans och kände mig fin 2: Amanda och Lill ❤ 3: Grillmästaren Lill 4: Så himla god mat

 

1: Söta Sanna 2: Gött folk helt enkelt 3 och 4: klockan blev sent och vi satt ute till tolv på natten och drack te och Amanda spelade gitarr och sjöng.

 

Här kommer några bilder från i lördags också!

 

1: Jag och Amanda mötte upp Erika på condeco för en brunch runt tolv-tiden, det var underbart varmt och min frukort var underbart god. 2. Sigge. Need I say more? Haha, när vi ändå var nere i centrum köpte jag köpte ett par runda solglasögon från Gina, en body mist från the body shop och röda blommor till en ny blomkrans! (köpte även grillmaterial inför denna kvällens grillning) 3: Efter vi alla ätit så tittade vi på Eurovision tillsammans. 4: Jag åkte bussen hem, Växjö var fortfarande varmt och jag slapp frysa trost min tunna jeansjacka med uppkavlade armar. 

 

Det var min helg. Den har varit fantastisk och jag kommer sakna alla mina vänner efter studenten, det kommer kännas konstigt att inte se er fem dagar i veckan. Jag tycker så mycket om er allihopa. 


Av Anna - 17 maj 2013 15:10

Kommer ni ihåg den grå toppen från Monki jag köpte? Jag var bara tvungen att köpa en likadan fast i rosa, den är så underbart fin och skön! Dagen bjöds på tårta av våra kära mentorer, som vi satt och åt ute i gräset i det fina vårvädret. Älskar verkligen denna tid. Ikväll ska jag på grillkväll hos allas vår kära Amanda ute på söder, och jag plockade ihop denna outfiten som jag tänkte bära. Känns lagom somrigt. Jag ska ta med kyckling och sallad som jag ska äta ikväll och eventuellt plockar jag med mig systemkameran också, så det kommer upp lite bilder på mina fantastiska. 

Nu ska jag ta en dusch, packa och sedan sätta mig på bussen. Hoppas er fredagskväll blir mysig!

Puss.

 

P.s Det blir en Monki-outfit idag, hihih. Både toppen, shortsen och armbandet är därifrån 


    

Av Anna - 16 maj 2013 19:02

Idag har varit en bra dag. Jag har presenterat mitt projektarbete för min klass, medielärarna och ES media. Imorgon ska jag på grillkväll hos Amanda och nästa dag på mellokväll även det hemma hos Amanda. Det kommer bli mysigt som sjutton.
Jag invigde min nya tröja idag också! Passade bra med tanke på vårvädret. Puss.

Av Anna - 15 maj 2013 13:39

Hej, jag och Binis har precis kört ett träningspass och nu väntar jag på min tur att sola! Hihi, en snabb uppdatering från just nu. Puss.

Ovido - Quiz & Flashcards