Anna Larsson

Alla inlägg under januari 2012

Av Anna - 6 januari 2012 16:42

Åh, hörreni läsare, idag har jag varit så jävla bra. Steg upp klockan halv elva. Gick ut och gick med Sänyäh i en timme, sen när jag kom hem så gick Omme förbi, och jag fick dåligt samvete för att hon skulle gå själv. Så jag sprang efter och vi gick i 40 minuter. SÅ JÄVLA HÄLSOSAM ÄR JAG NU JAG VET.


Jag tänkte ta tag i min läxhög men guess what? Uppgifterna jag skulle göra fanns inte på FC. Så det var ju synd. 

Så istället ska pappa beställa kycklingtallrik till mig och så ska jag titta på tv. 

Ja, sen ska jag nog till Sanyah igen. Det är sjukt hur mycket tid jag spenderar där.


Menmen, Puss och hej.

Av Anna - 4 januari 2012 23:03

Snart börjar skolan och min hög av läxor har inte blivit mindre.

Imorgon tänkte jag göra klart photoshop uppgifterna så jag iallafall har dem klara.

Men ja, ointressant fakta för någon annan än mig att läsa. ^


I övrigt så har mitt liv stått ganska still. Jag: äter, sover och ligger i soffan och kollar på tv. Allt det gör jag hemma hos Sanyah. 


Nu ska jag lägga över ett sista avsnitt av skins på macen då min dator glappar om man kopplar in hörlurar.

(Det är skolans mac, så ni behöver inte vara oroliga för att jag har gått och blivit cool som köpt en mac. för det har jag inte.)


Puss.


Bild på mitt rum hos mamma. Ni har säkert redan sett samma bild men i så fall är jag ledsen för att ha utsatt er för detta hemska trauma.

 

Av Anna - 3 januari 2012 18:06

Saker jag är bra på:


- Äta onyttigt.
- Ligga i soffan istället för att röra på mig.

- Stöta bort folk när dom kommer för nära inpå.

- Ha humör svängningar .

- Vara sarkastisk.

- Vara nonchalant.

- Kritisera mig själv.

- Slösa pengar.

- Glömma svara på sms.

- Tycka om fel personer.

- Lägga i pastan innan vattnet kokar.

- Bita på sugrör.

- Vara arg.

- Lägga i för mycket grönsaker i tacon.

- Fastna framför datorn. 

- Ligga i sängen och stirra upp i taket.

Av Anna - 1 januari 2012 20:19

Så var det helt plötsligt 2012. 

Vad hände? 

(Förbered er på ett långt inlägg.)

Hm... kommer inte ens ihåg något speciellt som hänt i mitt liv detta året.

Jag vill minnas de bra sakerna. Och glömma de andra minnena som förändrade hela mitt liv.

Kommer ihåg att vi fick sommarlov, jag hade en vit klänning och var så glad. Sommaren gick i stort sett åt att jag festade i sommarvärmen med mina fina vänner, fick även nya vänner.  

 


   

Blåste såpbubblor och snurrade runt tills vi inte kunde stå på benen längre med Sanyah. 

Jag åkte till Turkiet, satt vid havet när solen hade gått ner och var allmänt filosofisk, levde i någon värld där min tid stod helt still och det var underbart.

 

I mars köpte jag nya turkosa converse, dem var nästan det finaste jag sett. Jag och Annie var på tågrälsen och tog kort och mina converse blev förstörda. Vi trodde att det inte körde några tåg på det spåret vi befann oss på, det kom inget tåg på den rälsen den dagen, men det går visst tåg där. Det fick vi reda på efter. Bara några meter ifrån mig körde flera x2000 förbi och fartvindarna ryckte tag i mitt hår.

 

En kväll i april när jag och Ola och Karl sprang ikapp på en grusväg. Jag vann.

 

Kvällspromenader utan skor på bar asfalt med saker som bara Sanyah och jag pratar om.

 

Färgat håret på Annie väldigt många gånger.

Stått längst fram vid ett kravallstaket med 20 000 mönniskor bakom mig, framför mig på scenen stod veronica maggio. Sjungit med 20 000 människor i samma sång.

 

Stått längst fram vid kravallerna med Sanyah och Annie på en Von Benzo konsert. Skrikigt med så att rösten inte pallar längre. Kramat cirka alla i Von Benzo. Flippat ut när Jay tog min hand i sin från scenen. 

       

Åkt trampbåt i sena juli i malmö, bara jag och Annie mot hela Malmö stad. Äta kyckling i sen sommarkvällen, skänkt pengar och cigg till människorna som spelade på gatorna. Vi kunde inte öppna vår dörr till hotellrummet, så vi fick gå ner och be någon hjälpa oss. Haha. Höll på att inte komma hem med tåget, då vi hade satt oss i på tok fel vagn.

 

Sista sommaren med mormor.

 

Sitta inne på Skåres och råplugga några dagar innan betygen satts med annie. Vi åt kycklingsallad och drack te. Jag gjorde en uppgift och hon gjorde en halv. haha.

 

Ätit glass på ett skoltak i Växjö med Sanna, sedan gick vi och badade fötterna bland glasskärvor, för att sedan träffa Jenni och äta pizza och se på bio, det var jättevarmt den dagen.

   

Det blev bara sommarminnen. menmen. 


Jag avslutade detta året först med jättegod middag hemma hos sanyah, sedan åkte vi på fest. En lite lätt dimma ligger runt natten. 

Jag har faktiskt 3 nyårslöften i år. 




1. Jag ska bli modigare.

2. Jag ska lära mig tycka om livet.

3. Jag ska bli engagerad i skolan.


Grattis till er som lyckades beta igenom hela inlägget.

Nu ska jag titta på en film och gråta för att tiden går så fort.

Hejdå.

Ovido - Quiz & Flashcards