Anna Larsson

Direktlänk till inlägg 28 november 2011

Dag. 3 Min tro.

Av Anna - 28 november 2011 11:31

Dag 3.

 

Jag är döpt i kyrkan och jag är konfirmerad. Men jag tror inte på någon slags gud. Det är väldigt svårt att tro att det ska finnas någon "högre makt" som på något sätt har suttit och skapat allt det här. 


Jag avundas dem som verkligen tror på något, för att det känns som om de kan vara så lugna eftersom de tror på en himmel och på att det alltid finns någon som älskar dem.

Men på något sätt så kan jag bara inte tro på det. För mig så är det ologiskt och jag önskar att jag kunde tro på något ändå för då slipper man grunna så mycket.



Jag har inget problem med att folk är troende även om inte jag tror på hen, dock tycker jag att det är irriterande om någon försöker få en att bli troende genom att sitta och förklara för en som om man vore dum i huvudet. Jag kommer inte försöka få dig till att inte tro på gud och då tycker jag att det borde vara vice versa.



 
 
Andréa

Andréa

28 november 2011 17:30

"Hej, jag jag våldtagit min dotter och mördat henne nu. Men det gör inget, gud älskar mig ändå och nu är jag förlåten. Nu gör det ingenting." HAHAHA, bra där!

http://andreafelicia.devote.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 juli 2013 14:51

Idag var första dagen på mitt sommarjobb som sträcker sig över fyra veckor. Tills dess väntar jag på besked från in skola där jag är nionde reserv. Jag hoppas verkligen verkligen att jag kommer in. Snart ska jag ut och köra ett egenkonstruerat bootca...

Av Anna - 6 juli 2013 23:35

Drömmer om resor, konserter, sena sommarnätter med värme och allt sådant där.   ...

Av Anna - 26 juni 2013 19:56


Okej, så här är det. Jag har gjort en till blogg. En blogg som handlar om träning, hälsa och sådant där. Jag kommer fortfarande blogga här också, men jag ville liksom ha det separat, det kändes konstigt att uppdatera om sådant här. Klicka på bilden...

Av Anna - 25 juni 2013 23:10

Oj, vad tiden går. Jag har tagit studenten och härmed gått ut gymnasiet med betyg jag är halvt stolt över.  Jag har hunnit åka flak, gå på pubrunda, varit på Öland och i Halmstad med mina kära tjejer. Ätit massvis med jordgubbar, varit domare på fo...

Av Anna - 5 juni 2013 18:55

Så var även balen över, en mycket fin kväll blev det. Mycket bättre än jag väntat mig. Alla var så underbart vackra och glada. Vi var på konserthuset och blev serverade god mat. Vi dansade vals, jag med min finis till baldejt Viktor. Sedan öppnade de...

Ovido - Quiz & Flashcards